Diş Eti Rahatsızlıklarının Farklı Hastalıkları Tetiklediğini Biliyor Musunuz?

Klinik45 kurucu ortağı ve periodontoloji uzmanı Cem Türkyılmaz hayati öneme sahip diş eti rahatsızlıkları hakkında bilgilendirici açıklamalarda bulundu. Diş eti rahatsızlıkları diş kayıplarına yol açtığı gibi farklı hastalıkları da tetikliyor.

Diş eti rahatsızlıklarının en önemli belirtilerinden birisi diş kanamaları olarak karşımıza çıkıyor. Diş etinde meydana gelen kanamalar; yemek yerken veya diş fırçalarken meydana gelebileceği gibi kendiliğinden de meydana gelebilir. Diş eti rahatsızlıklarının bir belirtisi olarak; diş eti kanamaları haricinde, diş etinde şişme ya da çekilme gibi sorunlar da görülebilir. Diş eti sorunlarının nedenleri arasında; düzenli ya da doğru diş fırçalamama, ilaç kullanımı, genetik faktörler, stres, diş sıkma ya da gıcırdatma bulunabiliyor. Nedeni ne olursa olsun ağız ve diş sağlığındaki ufak bir sorunun tedavi edilmezse insan sağlığı açısından yıkıcı etkileri olabilir. Klinik45 kurucu ortağı ve periodontoloji uzmanı Cem Türkyılmaz; bazı diş eti rahatsızlıklarında ve çürüklerde önlem alınmazsa sonucun ağız kanserine kadar uzanabileceğini belirtti. DR. DT. Cem Türkyılmaz sözlerine Türk Diş Hekimleri Birliği’nin bu yıl yapmış olduğu bir açıklamayla devam etti.  “Dünya nüfusunun yüzde 90’ının çürük, diş eti hastalıkları ve ağız kanserine kadar uzanan ağız hastalıkları yönünden ciddi bir risk altında.”

Diş eti rahatsızlıkları farklı hastalıkları da tetikliyor!

Periodontoloji uzmanı Cem Türkyılmaz ağız hijyeninin yeterli olmadığı durumlarda diş eti hastalıklarının kronikleşebileceğini belirtiyor. Zamanında tedavi edilmeyen ve artık kronikleşen diş ve diş eti hastalıkları ise üst solunum yolu hastalıklarını, diyabeti ya da koroner kalp hastalıklarını tetikleyebiliyor. En çok görülen kanser çeşitleri arasında dünyada ilk 10 arasında yer alan ağız kanseri aynı zamanda ağız sağlığını tehdit eden üçüncü hastalık olarak biliniyor.

Ağız sağlığı insan sağlığını yakından ilgilendirdiği gibi yapılan araştırmalar gösteriyor ki sağlıklı dişler bireylerin özgüvenini de olumlu yönde etkiliyor. Ağız ve diş sağlığının önemine dikkat çeken DR. DT. Cem Türkyılmaz, en değerli varlığımız çocuklarımızın ağız ve diş bakımıyla ilgili alışkanlıklar kazanmasının değerinin altını çiziyor. Küçük yaşlarda kazanılan ağız ve diş bakımıyla ilgili alışkanlıklar çocuklarımızın ağız & diş sağlığını olumlu yönde etkiliyor.

Diş ve diş rahatsızlıklarının önlenebilir olduğunu belirten DR. DT. Cem Türkyılmaz, ağız ve diş sağlığının ailede başladığını belirtiyor. Hem çocukların hem de büyüklerin özgürce gülebilmesi için iki basit adım bulunuyor. İlk adım düzenli ağız ve diş bakımının yapılması olurken; diğer adım ise ufak gibi görünen ağız ve diş sağlığı sorunlarında vakit kaybetmeden profesyonel destek alınması gerekiyor.

Şeffaf Plak Fiyatları 2024

Şeffaf Plak Fiyatları 2024: Gülüşünü Özgür Bırak Şeffaf Plak Fiyatları (Invisalign Fiyatı) tedavinin zorluk derecesine ve kullanılacak plak sayısına göre değişiklik göstermektedir. Ortalama olarak en

Ortodontik Tedavi Nedir?

Uyumsuz ve çarpık dişlerin birbirleriyle olan ilişkilerinin kontrol edip teşhis koyan, oluşan durumları önlemeye çalışan ve sorunun tedavisinde bulunan uzmanlık alanına ortodonti denir. Dişlerdeki çarpıklık