Hizmetlerimiz > Ortodonti Tedavisi

Ortodonti Tedavisi

Temel amacı diş bozukluklarını tedavi etmek olan ‘ortodonti‘ aslında ikiye ayrılıyor. Özellikle çocukluk yıllarında, düzenli kontroller ile olası diş bozukluklarını tespit etmek; bozukluğu önleyecek bir tedavi planı oluşturmak ve uygulamak ortodonti’nin birinci kısmını oluşturuyor.

Böylece doğru uygulamalarla ileri ki yaşlarda ortaya çıkabilecek sorunların önüne geçilmiş olunuyor.  Ortodonti tedavisi için ilk kontrol 7-8 yaş aralığında başlıyor.Erken kontrol ve gerekiyorsa tedavi, çocuğun sağlıklı bir çene gelişimine sahip olmasını, daimi dişlerinin düzgün sıralanmasını, dudak ve dil fonksiyonlarının düzenlenmesini ve kötü alışkanlıkların düzeltilmesini sağlıyor. Böylece kişi ruhsal ve fiziksel olarak sağlıklı bir gelişim süreci yaşıyor. Ancak çoğu zaman erken teşhis ve tedavi atlanıyor. Böylece birey erişkinliğe ulaştığında bazı ortodontik sorunlarla karşılaşıyor. İşte tam bu aşamada ortodontik tedavinin ikinci bölümü olan mevcut bozuklukları düzeltme işlemi devreye giriyor. Eksiksiz bilgilendirme ve ileri teknoloji ürünü tedavi yöntemleri ile yetişkinler de de son derece başarılı ortodontik uygulamalar yapılabiliniyor.İşte bu nedenle yeni bir gülüşe sahip olmak için hiçbir zaman geç değil.

Ortodonti Bozuklukları

Ortodonti bozukluklarının olumsuz sonuçları
  • Çocukluk ve gençlik yıllarında çeşitli sebepler ile ortodontik tedavisini yaptırmayan kişiler, Yetişkinlik döneminde pek çok sorunla karşılaşıyor. Bu sorunlar şöyle sıralanıyor:
  • Estetik ve psikolojik sorunlr
  • Dişlerin ara yüzlerinde çürüme ve renklenmeler
  • Diş eti kanamaları, şişliği, morluğu ya da çekilmeleri
  • Eğrilikten dolayı rahat fırçalanamayan dişlerde aşırı kirlenme ve temizlenme zorluğu
  • Ağız kokusu
  • İleri dönemlerde dişlerde sallanma ya da diş kayıpları

Lingual Ortodonti (Incognito)

Lingual ortodonti dişlere kuvvet uygulayan tellerin bağlandığı braketlerin dişlerin dudak tarafındaki ön yüzeyleri yerine, dil tarafındaki arka yüzeylerine yerleştirildiği tekniktir. Bu tekniğin en önemli avantajı hiç görünmemesidir. Günümüzde kişiye özel olarak üretilen lingual apareyler mevcuttur. Kişiye özel yapısı sayesinde diğer lingual tedavi yöntemlerinin aksine tedavi sonuçları çok başarılıdır. Yine kişiye özel yapısı sayesinde hastanın alışma süresi çok kısadır.

Diğer yöntemlerdeki gibi tedavi süresine yayılan konuşma bozukluğu veya dilde yara oluşumu gibi problemler bu sistemlerde görülmez. 2 hafta içinde hasta ağzındaki braketlere alışır ve hayatına eskisi gibi devam eder. Diğer lingual tedavi yöntemlerinin aksine uygulama alanları daha geniştir. Hemen hemen bütün maloklüzyonlar bu yöntem ile tedavi edilebilir. Kişiye özel olması tedavi süresini bir miktar kısaltır. Altın alaşımından üretildiği için allerjenik özelliği yoktur. Çünkü altın en bio-uyumlu materyellerden biridir.

Ortognatik Cerrahi Tedaviler

Ortognatik cerrahi; çenelere ilişkin şekil bozukluklarının düzeltilmesine yardımcı olan cerrahi bir yöntemdir. Çeneler birbirleriyle veya dişler çenelerle uyumlu olmadığında ihtiyaç duyulabilen bir tekniktir. Bu tedavide Ortodontist ve Cerrah birlikte çalışırlar. Dişler ortodontik olarak düzeltilir ve sonrasında çeneler cerrahi olarak yeniden konumlandırılır. Bu işlemler, sadece yüz görünümünü geliştirmekle kalmayıp, ayrıca dişlerin birbiriyle uyumunu ve düzgün fonksiyon görmesini de sağlar. Bu şekilde hasta daha rahat çiğneyebilir ve konuşabilir. Başka bir deyimle hem estetik hem de fonksiyonel bir iyileşme sağlar.

Klasik olarak dişlerinin kapanışları ile ilgili sorunları olan hastalar, görünümlerindeki bozukluğu profillerindeki bozukluk nedeniyle fark edebilir. Üst ya da alt çene önde veya geridedir . Kimi zaman da karşıdan bakıldığında asimetrik bir görünüm söz konusudur. Diğer bazı hastalarda görünümde fark edilen bir şey olmasa da ısırma problemi gibi fonksiyonel sorunları vardır. Her iki durumda da dişler tam olarak uyuşmadığı için çiğneme ve beslenme sorunu ortaya çıkar.

Ortognatik cerrahi çenelerdeki bu sorunu düzeltmek amacıyla, etkilenmiş çenelerin uygun pozisyona getirilmesi için geliştirilmiştir. Vakanın şiddetine göre tek çene veya çift çene uygulanır.

Telsiz Ortodonti (Invisalign)

Telsiz ortodonti tedavisi, belli şiddetteki diş çapraşıklıkları ve dizilim bozukluklarının geleneksel metal bantlar, braketler veya teller kullanılmadan, kişiye özel tasarlanmış, görünmez şeffaf plaklar sayesinde düzeltilmesidir. Bu sistemde neredeyse görünmez, çıkartılabilir seri plaklar kullanılır. Bu plaklar iki haftada bir sıradaki seri ile değiştirilir. Her plak kişiye özel olarak sadece sizin dişleriniz için üretilir.

Dişler her plak değişimiyle azar azar hareket ederek doktorunuzun sizin için belirlediği final pozisyonlarına düzelerek ulaşır. Bu sistemin en iyi özelliklerinden biri, geleneksel tedavinin aksine yiyecek artıklarının ve bakteriyel plağın tutunabildiği metal bantlar, braketler veya teller kullanmamasıdır. Tedavide kullanılan apareyler takıp çıkarılabilir oldukları için ağız hijyenini sağlamak diğer sistemlere göre daha kolaydır. Böylece bakteriyel plak birikimi, diş çürüğü ve diş eti hastalığı riski azaltılabilir.