Ortodontik Tedavi Nedir?

Uyumsuz ve çarpık dişlerin birbirleriyle olan ilişkilerinin kontrol edip teşhis koyan, oluşan durumları önlemeye çalışan ve sorunun tedavisinde bulunan uzmanlık alanına ortodonti denir. Dişlerdeki çarpıklık ve aralarda oluşan boşluklar doğru tedavi ile kolayca düzeltilip, sağlıklı, güzel bir gülümseme elde edilir. Tedavi süreci sonrası ortodonti sayesinde sağlıklı bir ağızda, etkileyici bir gülüşe ve uzun süre sorun yaşamayacağınız dişlere sahip olunabilir. Ortodonti ile doğuştan veya sonradan oluşan çene ve ağız bozukluklarının tedavisinde, diş ve tıp hekimliğinin farklı branşları ile çalışmalar gerçekleştirilmektedir.
Ortodontik Problemler Neden Oluşur?
Kişinin ortodontik tedavi görmesine neden olabilecek birçok etken vardır. Uzun süre emzik veya biberon kullanmış olmak, tırnak yeme, parmak emme gibi bazı yapılmaması gereken alışkanlıklar sonucu ortodontik tedavi gerektiren bozukluklar meydana gelir. Erken veya geç meydana gelen süt dişi kayıpları da çarpık dişlerin oluşmasına sebep olabilir. Vaktinden önce ağızdan düşen süt dişlerin yerine, ağızda içinde var olan daimî diş bu boşluğa kayar. Orada bulunan ve çıkması gereken dişler de kendilerine yer bulamayacağı için çapraşıklık meydana gelir. Dilin yapısal anlamda olması gerekenden daha büyük olması, çekilen diş boşluklarının oluştuğu durumlar dişlerde aralanmaya sebep verir. Oluşan bozuklukların alt çenenin önde ya da geride olması ve hastanın yaşı göz önünde bulundurularak ortodonti tedavi yöntemine ve sürecine karar verilir. Hasta ergenlik çağındayken alt-üst çene yapısının arkada olması durumu varsa ortodontiyle tedavi imkânı vardır. Yetişkin bir hastaysa iskeletsek bozukların tedavisi cerrahi ve ortodonti iş birliğiyle gerçekleştirilir.
Ortodonti Tedavisine Neden İhtiyaç Duyulur?
Hem sağlık hem de estetik kaygılardan ötürü bireyler ortodonti tedavilerine ihtiyaç duymaktadır. Tedavide, temel amaç ileride meydana gelebilecek çene eklemindeki problemleri önleme, diş eti hastalıklarını engelleme, çiğnemeye işlevsellik kazandırma ve konuşma bozukluğu olan bireylerin sorunlarının çözülmesidir. Çarpık dişlerle ağız hijyenini sağlamak çok daha zor olduğu için kolayca çürük oluşur. Aynı şekilde plak birikimi ara yüzlerde artar ve diş eti çekilmeleri yaşanır. Bununla birlikte diş eti hastalıkları da oluşur. Tüm bu sorunların ortadan kaldırılmasını sağlamak için ise ortodonti tedavisine başvurulur. Ağızda oluşan mevcut ortodontik probleme uygun olarak en uygun tedavi yöntemi belirlenir. Örneğin; ileri evreye geçmemiş basit denebilecek ortodontik sorunlar, hastanın takıp-çıkartarak kullanabileceği lastik apareyler aracılığıyla çözüme kavuşturulur.

Kanal Tedavisi Nedir?

Kanal tedavisi, endodontisin diş kökünde enfekte olan pulpa (diş özü) ve siniri çıkarması, kök kanalın içini temizlenmesi ve ardından boşluğun dolgu ile kapatılmasıdır. Kanal tedavisini

Şeffaf Plaklar ile Gülüşünü Özgür Bırak

Son dönemlerde teknolojinin gelişimiyle beraber şeffaf plak tedavisi (Invisalign) daha sık gündeme gelmeye başlamıştır. Klasik yöntemlere karşın birçok avantajı bulunan Invisalign estetik bir ortodonti tedavi

Invisalign ile Tanışmaya Ne Dersin?

Son zamanların popüler tedavi yöntemlerinden biri olan “Invisalign” diğer adıyla da “şeffaf plak” konusu her geçen gün daha fazla kişinin dikkatini çekiyor. Bunun en önemli